ویژگی های یک میلگرد چیست

(میلگرد:https://esfahanahan.com/steel/rebar ،قیمت میلگرد بناب،قیمت روز میلگرد،قیمت میلگرد امروز و قیمت لحظه ای میلگرد) یا این که آرماتور , فولادی است که در بتن برای جبران ایستادگی کششی ذیل آن مورد استعمال قرار میگیرد . فولادی که بدین خواسته در سازه‌های بتن آرمه به فعالیت میرود به طریق سیم یا این که میلگرد میباشد و فولاد میلگرد نامیده میگردد . ولی در موردها خاصی از فولاد ساختمانی مانند ناودانی و یا این که قوطی هم برای تسلیح بتن به کار گیری میشود .

در کشورهای متعدد فولاد میلگرد با استانداردهای مختلفی ساخت می گردند و در هر استانداردی طبقه بندی مشخصی در رابطه با خاصیت مکانیکی فولادها موجود هست . در جمهوری اسلامی ایران نصیب بخش اعظم فولادهای آرماتور که به وسیله کارگاه ذوب آهن اصفهان ساخت میشوند با استاندارد روسی هم خوانی دارا‌هستند .

اصفهان آهن فروشگاه بازار بزرگ آهن ایران

از نگاه تنوع قطر میلگردها هم استانداردهای ایجاد کنندگان گوناگون است . در سیستم روسی که در کارخانجات ذوب آهن اصفهان مورد استفاده‌ است میلگردها تا قطر ۴۰ میلیمتر ساخته می گردند .

 

گونه های میلگرد و خصوصیات مکانیکی آن‌ها :

بیشترین میلگردی که در صنعت بتن و بتن ریزی کاربرد دارااست با مشخصه فولاد معمولی بوده که بشرح تحت در جمهوری اسلامی ایران گونه بندی و ساخت و مصرف می گردند . اما این نوع بندی , حسب استاندارد روسی بوده که در کشور ایران اشاعه داراست .

 

۱قیمت میلگرد در اصفهان آهن  قابل انعطاف فارغ از آج ( A1 )

این میلگرد با تنش سرازیر ۲۳۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تنش گسیختگی ۳۸۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تغییر‌و تحول صورت نسبی پلاستیکی ( در طول گسیختگی ) ۲۵ درصد بعنوان میلگرد قابل انعطاف شناخته شده و عمدتا بصورت صاف و فارغ از آج هست . این میلگرد برای آهنگری و تغییر‌و تحول صورت و انجام عملیات جوشکاری بر روی آن مطلوب است و بطور کلی بعنوان یک میلگرد داکتیل شناخته می شود .

 

۲میلگرد نصفه دشوار با آج بی آلایش ( A2 )

قیمت تیرآهن

این جور میلگرد با تنش روان ۳۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تنش گسیختگی ۵۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تغییر تحول صورت نسبی پلاستیکی ( در طول گسیختگی ) ۱۹ درصد بعنوان میلگرد نصفه کم آب ( ترد ) و نصفه قابل انعطاف شناخته شده که بصورت آجدار و عمدتا آج فنری صورت است . این میلگرد برای عملیات ساختمانی و خصوصا خاموت زنی مطلوب بوده و انجام عملیات جوشکاری بر روی آن در صورت تحمیل میسر بوده که ولی سفارش میشود در صورت قابلیت از جوشکاری آن جلوگیری شود .

 

۳ - میلگرد مشقت بار با آج پیچیده ( A3 )

این میلگرد با تنش روان ۴۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تنش گسیختگی ۶۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تغییر تحول صورت نسبی پلاستیکی ( در طول گسیختگی ) ۱۴ درصد بعنوان میلگرد کم آب ( ترد ) مطلوب عملیات سیویل صنعتی و ساختمانی بوده که بصورت آجدار و عمدتا آج جناقی هست و اکیدا برای آهنگری و تغییر‌و تحول شکلهای بسیار با زوایای تند مطلوب نبوده و همینطور به هیچ وجه عملیات جوشکاری بر روی آن مجاز نمی‌باشد .

https://www.ahanpakhsh.com

https://esfahanahan.com

https://www.markazeahan.com

https://ahanonline.com

 

4 - میلگرد دشوار با آج پیچیده ( A4 )

دارنده آج دوکی صورت می‌باشند . مطابق استاندارد شماره 3132 اداره ملی استاندارد جمهوری اسلامی ایران میلگرد A4 یا این که میلگردهای با آج 520 و 500 از گونه آجدار مرکب میباشند .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.