فولاد سرد و گرم

تفاوت اساسی
قیمت میلگرد تولید هر دو فولاد گرم و سرد نورد با همان مراحل شروع می شود. هر دو آنها در ابتدا با دمای بسیار بالا پردازش می شوند. اما ، پس از آماده شدن فولاد درمان شده ، فولاد نورد سرد چند مرحله اضافی را طی می کند. آسیاب اجازه می دهد تا فلز خنک شود تا اینکه دمای اتاق باشد ، سپس آن را از طریق غلطک ها بکشید یا آن را با استفاده از روش پخت و پز قرار دهید. این کار اضافی آن را گرانتر از فولاد نورد گرم می کند.

بصری آنها را از یکدیگر جدا می کند
سه تفاوت بینایی اصلی بین دو فرآیند وجود دارد. فولاد نورد گرم دارای لبه های گرد ، بافت سطح خشن و بدون چربی در انتهای آن است. از طرف دیگر ، فولاد نورد سرد دارای لبه های تیز ، بافت سطحی بسیار صاف و حس روغنی یا چربی نسبت به آن است.

چه موقع از فولاد نورد گرم استفاده کنید
جوانب مثبت و منفی فولاد نورد گرم در برابر قیمت پایین می آید. فولاد نورد گرم از نورد سرد ضعیف تر است ، اما از آنجا که فرایند تولید دوم را طی نمی کند ارزانتر است. با این حال ، این به معنای اتوماتیک نیست زیرا سرما بهتر است زیرا قوی تر و گران تر است.

تفاوت بارزتر در نحوه استفاده از آن در میزان نیازهای مواد شما خاص است. فولاد نورد گرم برای جوشکاری ، مسیرهای ریلی و پرتوهای I مناسب است زیرا نگرانی کمتری برای اتمامهای صاف و شکلهای دقیق وجود دارد. دامنه تحمل همچنین وسیع تر است زیرا فلز در طی فرآیند خنک کننده کوچک می شود ، بنابراین نمی توانید با اندازه گیری دقیق باشید.

در حالی که فولاد نورد گرم دارای سطح خشن تری است ، در صورتی که تنها دلیل اجتناب از آن ، تفاوت زیبایی شناختی قابل حل است. این به کل هزینه افزوده می شود ، اما می توانید فولاد را به یک صاف خرد کنید یا آنرا شن کنید.

چه موقع از فولاد نورد سرد استفاده کنید
فولاد نورد سرد قیمت بیشتری خواهد داشت ، اما اگر متناسب با نیازهای شما باشد ، می توانید قیمت بالاتری داشته باشید. شما می خواهید برای تحمل سخت ، پایان صاف و قوام بین قطعات بپردازید.

پس چه زمانی باید روی گزینه با هزینه بالاتر چلچراغ کنید؟ علاوه بر مزایای بصری یک سطح صاف ، نورد سرد وقتی که به یک پروژه به ثبات و تحمل محکم احتیاج دارید بهتر است. کارگران فولاد را در دمای اتاق شکل می دهند ، بنابراین هیچ خطر انقباض در طی آن وجود ندارد
روند خنک کننده شما ابعاد دقیقی را که می گیرید می دانید ، و هر قطعه یکنواخت است.

به عنوان یک نکته ، در حالی که به دنبال گزینه های مختلف هستید ، گاهی اوقات فولاد نورد سرد نیز از فولاد خنک یا سرد استفاده می شود. این نام ها به ویژه در هنگام مراجعه به میله ها معمول است.

در پایان ، هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد که کدام یک بهتر باشد. هر دو مزایا و اشکالاتی دارند که گزینه ایده آل را از پروژه به پروژه دیگر تغییر می دهد. هرکدام از محصولات متناسب با نیاز شما باشد ، تامین تجهیزات فلزی صنعتی برای کمک به شما در اینجا است.
به سایت اصفهان آهن مراجعه کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.