چن نوع تیراهن داریم ؟

تیرآهن‌ها جزء آن مدل از مقاطع فولادی دوچندان مشهور می باشند . از تیرآهن در ساخت و مستحکم‌سازی پل , بیم , خرپا و ستون به کارگیری میشود . تیرآهن در شکل‌ها و مدل‌های متمایز ایجاد می گردد و هر یک , خصوصیت خاصی دارااست . غالبا تیرآهن‌های مو جود در بازار با دو استاندارد ذیل ساخته میگردند :

 

· IPE

 

این استاندارد اختصاصی محصول ها اکثر کشورهای اروپایی و کارخانه‌های باطن جمهوری اسلامی ایران است ; جذاب است بدانید که تیرآهن‌های تولیدشده با این استاندارد , به کارگیری متعددی در ساختمان‌های کشورمان دارا‌هستند .

 

· INP :

 

این استاندارد عمدتا مرتبط با تولید ها کشورهای چین و روسیه است . تفاوت دارای اهمیت این استاندارد با استاندارد قبل , در میزان ضخامت بال‌های تیرآهن است . گفتنی است که هرکدام از این دو کالا , در جای منحصر به فرد خویش به کار گیری می شوند .

 

اشکال ورق‌های فولادی

ورق‌های فولادی از دو جهت در ساختمان‌سازی کاربرد دارا هستند ;

 

· یکی این که اساس ساخت محصولاتی مثل پروفیل‌های ساختمانی و گونه های لوله می باشند ,

 

· و دوم این‌که بخش اعظمی از ورق‌های فولادی بصورت بدون واسطه در ساختمان‌سازی به عمل میروند .

 

ورق‌های فولادی در اشکال زیادی ایجاد میشوند و هر ورق , خصوصیت و مزیت اختصاصی به خویش را دارااست .

 

گونه های لوله فولادی

لوله‌های به فعالیت رفته در ساختمان , دو کالا کلی فلزی و غیر فلزی دارا‌هستند . لوله‌های فلزی , به طور معمول فولادی میباشند , به این دلیل‌که ساخت لوله با کالا فولاد , مزیت‌های متعددی به آن می دهد .

 

از لوله‌های فولادی برای ساخت خطوط انتقال آب و گاز در ساختمان به کار گیری می‌گردد ; همینطور جزء این لوله‌ها برای ساخت گونه های کف‌خواب مورد به کارگیری قرار میگیرند .

 

سود گیری

 

مقاطع فولادی مشتمل بر اشکال تولید ها تولیدشده با آلیاژ فولادی است که به دو صورت گشوده و بسته در بازار جان دار میباشند . معروف‌ترین مقاطع فولادی تیرآهن , میلگرد , پروفیل , لوله فولادی و ورق‌های فولادی است ( همه این تولیدات را می توانید از این تارنما خریداری نمائید ) ; هر مورد از این مقاطع , در قسمت‌های خاصی از ساختمان مورد به کار گیری قرار میگیرند و مزیت خاصی نیز دارا‌هستند .

 

گفتنی است که مقاطع فولادی فراوان متنوع میباشند و مواقعی که ما در‌این مقاله معرفی کردیم , صرفا جزء آنان بود .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.